Правила поведінки педагога при підозрі на вживання неповнолітніми наркотиків

Перша задача - надати підлітку достатню інформацію про негативні наслідки споживання одурманюючих речовин. Доцільно при першому контакті уникати репресивної і засуджує тактики, постаратися переконати дитину в доцільності звернення за медичною допомогою. Вказати на неприпустимість появи в школі в стані одурманення, залучення однолітків до вживання психоактивних речовин, повідомити, що в цьому випадку адміністрація навчального закладу буде діяти в установленому для такої ситуації порядку.
Пропозиція допомоги підлітку повинно бути коректним, і якщо ситуація дозволяє, то, бажано, ненавязливою.
Недопустимо розголошення інформації про захворювання підлітка оскільки це призводить до повного припинення продуктивного контакту і може мати шкідливі наслідки для неповнолітнього.


Необхідною видається інформованість педагогів про установи, які надають наркологічну допомогу неповнолітнім та засади її організації. Особливо слід знати про можливість анонімного лікування. Доцільна інформація про реально працюють з цією проблемою громадських організаціях.
При роботі з неповнолітнім споживачем психоактивних речовин треба точно знати, яка ситуація в родині підлітка, можуть батьки реально впливати на поведінку своєї дитини, яке його мікросоціальну оточення за місцем проживання.
Необхідна просвітницько-пропагандистська робота серед дітей і підлітків, введення обовязкових антинаркотичних програм навчання, занять і семінарів для педагогів, поширення науково - популярної інформації серед батьків та інші форми протидії молодіжному наркотизму.

Якщо у педагога виникли підозри, що підліток вживає наркотики
Найбільш виправдані такі дії :
1. Коректно повідомити про свої підозри батькам або опікунам підлітка.
2. При підозрі на групове споживання наркотиків необхідно провести повторні бесіди з батьками всіх членів «наркоманической» групи. У ряді випадків це доцільно здійснити у вигляді зборів з запрошенням лікаря психіатра-нарколога, працівника правоохоронних органів.
3. Організувати індивідуальні зустрічі підлітків та (або) їх батьків з лікарем районного підліткового наркологічного кабінету.
4. Надати підліткам та їх батькам інформацію про можливість анонімного обстеження і лікування, вказати адреси та телефони організацій, що працюють у такому режимі.

Якщо у педагога виникли підозри, що підліток знаходиться в стані алкогольного або наркотичного спяніння, то в такому випадку рекомендується:
1. Видалити учня з класу, відокремити його від однокласників.
2. Негайно поставити до відома керівників школи.


3. Терміново викликати медичного працівника школи.
4. У разі, коли стан підлітка може бути розцінено як стан алкогольного або наркотичного спяніння, негайно сповістити про пригоду батьків або опікунів підлітка.
5. Недоцільно проведення негайного розгляду причин і обставин вживання алкоголю або наркотиків.
6. Про даний факт повідомити в чергову частину УВС.


«Передозування» психоактивних речовин
Самим грізним ускладненням вживання наркотиків і токсичних засобів є передозування.

У разі може настати смерть від зупинки дихання, серця або перекриття дихальних шляхів блювотними масами. Важливо вчасно надати першу допомогу і викликати «швидку медичну допомогу». Ознаками передозування є: втрата свідомості, різка блідість, неглибоке і рідкісне дихання, погано прощупывающийся пульс, відсутність реакції на зовнішні подразники, блювання.

Етапи надання першої допомоги при передозуванні наркотиків:
· Викликати «Швидку допомогу».
· Повернути на бік.
· Очистити дихальні шляхи від слизу і блювотних мас.
· Слідкувати за характером дихання до прибуття лікарів.


· При частоті дихальних рухів менше 8-10 в хвилину - штучне дихання «з рота в рот».

Матеріал надано Управлінням ФСКН Росії по Омській області.
Телефон довіри 53-13-63 УФСКН по Омській області для повідомлень про факти незаконного обігу наркотиків, цілодобово, анонімно.

Свежие записи: